Exjob

Jag har fått ett examensarbete på länsstyrelsen i falun !!!  Det känns kanonkul och så roligt att få börja tänka ekotox igen. Nu blir utmaningen att damma av kunskaperna eftersom jag inte pluggat sedan januari. Sedan återstår pusslet att få ihop exjob i falun, handledare i Uppsala, jobb på IKEA och familjen, men jag tror att med bra planering så löser man det mesta. Idag var jag på utvecklingssamtal på IKEA, det var jättebra ! Suveränt med 1,5 timme avsatt per person och på ett strukturerat sätt se över ens utveckling på ikea. Det får verkligen bra betyg från mig !


Tova utvecklas som bara sjutton nu och orden bubblar som bara den. Populärt nu är alla fäger. Hon har lite egna varianter t.ex. ula (gul), död (röd)... När jag ska till jobber säger hon "mamma obba ula" = ungefär att jag har gula kläder när jag ska till jobbet.  Hon vet att hon är två år och har börjat att räkna. Det går nästan inte att skriva här allt hon säger för nu känns det sm om hon kan härma väldigt många ord vi säger, lite tillskruvade på eget vis men ändå fullt förståbart.


NU har vi ÄNTLIGEN ett badrum. Tur att vi inte visste att vi skulle duscha över en golvbrunn i källaren i över etthalvår när vi flyttade in. Men nu har vi ett badrum och vi njuter i fulla drag. Tova badar nästan varje kväll och älskar det nya badkaret.







Lite kvar att göra är det som måla fönster, sätta upp belysning och spegel och sådant smått och gott. Sedan den här bilden är dock dörren på plats med ny dörrkarm och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0